På Hareskov Skole bygger arbejdet med fællesskaber på anerkendelse, tillid, respekt, ret til forskellighed, ret til deltagelse og åbenhed, hvilket indbefatter tre vigtige faktorer:
- Alle børn, heriblandt børn med såvel særlige behov som særlige forudsætninger, har mulighed for at gå på Hareskov Skole.
- Alle børn er trygge ved- og motiverede for at indgå i sociale, faglige og personlige relationer med andre børn og voksne.
- Det inkluderende fællesskab beriger alle børn i anerkendelse af, at diversitet er en styrke.
-
Kompasset på Hareskov Skole
Kompasset på Hareskov Skole er et internt ressourceteam bestående af både lærere og
pædagoger fra skolen og Kompetencecenter for Inklusion og Læring (KIL). Kompasset
råder over et fysisk rum, men det er vigtigt at pointere, at Kompasset snarere er en tilgang
og en tænkning. Med Kompasset, som er søsat i august 2019, søger vi at arbejde smartere,
dygtigere og mere effektfuldt, hvad angår trivsel og fællesskaber på Hareskov Skole.
Således er Kompasset en dynamisk og fleksibel enhed, der sætter ind med kompetent
indsats, når behovet opstår, men det er lige så vel en forebyggende og foregribende
ressource, som i tæt samarbejde med lærere og pædagoger arbejder på at styrke
fællesskaberne, således at behovet for indgriben minimeres – til glæde for ALLE vores
elever.Se, hør og læs mere i Prezi via dette link.
NB! Maksimer ruden og klik herefter én gang på Prezien for det indledende lydklip -
herefter klikkes videre med ”den højrevendte pil” på tastaturet. Nogle billeder er med – og
nogle uden lyd.